محل لوگو

بازاریابی دیجیتال


بازاریابی دیجیتال بخشی از بازاریابی است که از اینترنت و فناوری‌های دیجیتال مبتنی بر آنلاین مانند رایانه‌های رومیزی، تلفن‌های همراه و سایر رسانه‌ها و پلتفرم‌های دیجیتال برای تبلیغ محصولات و خدمات استفاده می‌کند.توسعه آن در طول دهه‌های 1990 و 2000، نحوه استفاده برندها و کسب‌وکارها از فناوری برای بازاریابی را تغییر داد. همانطور که پلتفرم های دیجیتال به طور فزاینده ای در برنامه های بازاریابی و زندگی روزمره گنجانده شدند، و از آنجایی که مردم به طور فزاینده ای از دستگاه های دیجیتال به جای بازدید از فروشگاه های فیزیکی استفاده می کنند،کمپین های بازاریابی دیجیتال با استفاده از ترکیبی از بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) رایج شده اند. )، بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)، بازاریابی محتوا، بازاریابی تأثیرگذار، اتوماسیون محتوا، بازاریابی کمپین، بازاریابی مبتنی بر داده، بازاریابی تجارت الکترونیک، بازاریابی رسانه های اجتماعی، بهینه سازی رسانه های اجتماعی، بازاریابی مستقیم ایمیل، تبلیغات نمایشی، کتاب ها و دیسک های نوری و بازی ها رایج شده اند. بازاریابی دیجیتال به کانال‌های غیراینترنتی که رسانه‌های دیجیتالی مانند تلویزیون، تلفن‌های همراه (SMS و MMS)، پاسخ به تماس و زنگ‌های تلفن همراه را ارائه می‌دهند، گسترش می‌یابد. گسترش به کانال های غیراینترنتی بازاریابی دیجیتال را از تبلیغات آنلاین متمایز می کند.

در سال 2007، اتوماسیون بازاریابی به عنوان پاسخی به جو بازاریابی همیشه در حال تحول توسعه یافت. اتوماسیون بازاریابی فرآیندی است که در آن نرم افزار برای خودکارسازی فرآیندهای بازاریابی مرسوم استفاده می شود. اتوماسیون بازاریابی به شرکت ها کمک کرد تا مشتریان را تقسیم بندی کنند، کمپین های بازاریابی چند کانالی راه اندازی کنند و اطلاعات شخصی سازی شده را برای مشتریان بر اساس فعالیت های خاص خود ارائه دهند. به این ترتیب، فعالیت کاربران (یا فقدان آن) باعث ایجاد یک پیام شخصی می شود که برای کاربر در پلتفرم مورد نظر آنها سفارشی شده است. با این حال، علی‌رغم مزایای اتوماسیون بازاریابی، بسیاری از شرکت‌ها در تلاش هستند تا آن را به درستی در استفاده‌های روزمره خود بکار گیرند.

بازاریابی دیجیتال در دهه‌های 2000 و 2010 پیچیده‌تر شد، زمانی که تکثیر دستگاه‌هایی که قادر به دسترسی به رسانه‌های دیجیتال بودند به رشد ناگهانی منجر شد. آمار تولید شده در سال 2012 و 2013 نشان داد که بازاریابی دیجیتال هنوز در حال رشد است. با توسعه رسانه های اجتماعی در دهه 2000 مانند لینکدین، فیس بوک، یوتیوب و توییتر، مصرف کنندگان در زندگی روزمره به شدت به الکترونیک دیجیتال وابسته شدند. بنابراین، آنها انتظار تجربه کاربری یکپارچه را در کانال های مختلف برای جستجوی اطلاعات محصول داشتند. تغییر رفتار مشتری، تنوع فناوری بازاریابی را بهبود بخشید.

دیجیتال مارکتینگ با نام‌های «بازاریابی آنلاین»، «بازاریابی اینترنتی» یا «بازاریابی وب» نیز شناخته می‌شود. اصطلاح بازاریابی دیجیتال در طول زمان محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. در ایالات متحده بازاریابی آنلاین هنوز یک اصطلاح رایج است. در ایتالیا از بازاریابی دیجیتال تحت عنوان بازاریابی اینترنتی یاد می شود. بازاریابی دیجیتال در سراسر جهان به رایج ترین اصطلاح، به ویژه پس از سال 2013 تبدیل شده است.

رشد رسانه‌های دیجیتال سالانه 4.5 تریلیون آگهی آنلاین تخمین زده شد که هزینه رسانه‌های دیجیتال با رشد 48 درصدی در سال 2010 انجام شد. بخش فزاینده ای از تبلیغات ناشی از کسب و کارهایی است که از تبلیغات رفتاری آنلاین (OBA) برای مناسب سازی تبلیغات برای کاربران اینترنتی استفاده می کنند، اما OBA نگرانی از حریم خصوصی مصرف کننده و حفاظت از داده ها را افزایش می دهد.

  انتشار : ۱۳ فروردین ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 9

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما